Behageligt at blive undervist i moduler

Klasselokaler til skole i Diepholz
Infos
Date
Pressekontakt

Michael Schmidt

michael.schmidt@container.de

”Det er meget sjovere at blive undervist i den modulære rumløsning end i den gamle bygning.” Sådan siger eleverne på BBZ i Diepholz. De er blevet undervist i de mobile klasselokaler fra ELA Container i flere måneder.

 

Ligesom mange andre skoler er BBZs hovedbygning stort set ikke blevet ændret siden midten af 1970’erne. Det er tid til en bygningsmæssig og energimæssig renovering. Og det er ikke en hurtig løsning, der kan gennemføres i sommerferien. For nogle klasser måtte man derfor finde en midlertidig løsning under renoveringsarbejdet.

Akustiksejl skaber et godt indeklima.
Akustiksejl skaber et godt indeklima.
God plads med ELAs rummelige gangsystemer.
God plads med ELAs rummelige gangsystemer.
Et modulær rumløsning, der er perfekt skræddersyet til kundens behov.
Et modulær rumløsning, der er perfekt skræddersyet til kundens behov.

I tæt samarbejde med Diepholz kommune og skolen udviklede ELA Container en mobil rumløsning til dette formål - skræddersyet til skolens behov. ”ELA kom med mange smarte og praktiske forslag,” siger arkitekt Rolf Wege anerkendende. Byggeriet gik præcis som planlagt, og ELA opfyldte også alle skolens ønsker til udstyr.

 

Med 36 af ELAs skolemoduler blev der etableret otte klasselokaler til op til 200 elever på mere end 630 kvadratmeter. Lokalerne har et rigtig godt indeklima og er udstyret med akustiksejl. ”Personligt vil jeg råde alle til at vælge denne løsning, da den i høj grad bidrager til den positive rumfornemmelse i lokalet,” siger Rolf Wege.

 

De store glasfacader skaber en lys og indbydende atmosfære.
De store glasfacader skaber en lys og indbydende atmosfære.

Projektleder Kevin Koopmann og ELAs områdesalgschef Simon Harenkamp, der har ført tilsyn med projektet, er godt tilfredse: ”Hvis eleverne synes bedre om overgangsløsningen end den oprindelige bygning, så har vi nok gjort noget rigtigt.”

Telefon
Lokale salgskonsulenter